vrijdag 27 maart 2015

Mooi Hout

Ik woon met mijn gezin in een splitlevel woning, dit houd in dat de woonkeuken op de begane grond is, de woonkamer op de 1e verdieping en het slaapgedeelte op de 2e met een dakterras.  Het is 15 jaar oud nu en wij waren de eerste bewoners. Ik woon er nog steeds met veel plezier en heb hele fijne buren, het enige wat ik mis is een grote tuin.

Toen we er 15 jaar geleden gingen wonen hebben we alles gedaan wat we maar wensten, maar dat is nu alweer zo lang geleden en het huis is NU echt aan een grondige opknapbeurt toe!!! 
Vorig jaar zijn we met de 2e verdieping begonnen.  Alle wanden zijn gestuct en er is een prachtige nieuwe blanken eiken vloer op de gehele verdieping gelegd. De slaapkamer van mijn dochter en zoon hebben een nieuwe styling gekregen en al het houtwerk van de kozijnen binnen,buiten en van het dakterras zijn voorzien van een nieuwe laag denkende verf.

Best veel gedaan, maar nog lang niet af! Op mijn to do lijstje staan nog een hoop open vakjes waar ik nog steeds geen ✔️ in kan zetten en dat vind ik zo fijn hé ✔️-jes zetten;) 

De bedoeling is dat we de bovenverdieping af willen hebben voor de zomer voorbij is?!?! We gaan het beleven? Maar goed, pas heb ik toch een paar kleine ✔️-jes kunnen zetten....en daar word ik zoooo blij van! Één van die dingen was :'Het vervangen van de trapleuningen, naar de 2e verdieping'


Zie hier het resultaat...prachtige nieuwe trapleuningen van recyclet hout:)


We hebben de trapleuningen gemaakt van enorme takken die door een storm waren afgebroken. Nadat we de takken een hele tijd goed hebben laten drogen, hebben we het schors verwijderd en ze grondig geschuurd. Daarna hebben we ze nog een tijd laten door drogen waarna
we ze op de oude bevestigingen hebben gemonteerd. 

Super blij mee en op naar de volgende ✔️-jes!


                                                                          ✖️✖️✖️S•A•B✖️✖️✖️

1 opmerking: